1. Start
  2. /
  3. Dla pacjenta
  4. /
  5. Internetowe Konto Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta

Czym jest internetowe konto pacjenta?

Internetowe Konto Pacjenta to narzędzie przygotowane przez Ministerstwo Zdrowia i NFZ, które ma ułatwić pacjentom korzystanie z usług cyfrowych, uporządkować i zgromadzić informacje medyczne o stanie zdrowia w jednym miejscu.

Dzięki IKP można, m.in.:

  • zobaczyć e-receptę wystawioną przez lekarza, pielęgniarkę lub położną — zarówno po wizycie, jak i po konsultacji przez telefon — bez konieczności odbierania jej osobiście w przychodni
  • otrzymywać e-mailem lub SMS-em powiadomienia o przepisanych e-receptach i e-skierowaniach
  • sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty e-skierowania
  • upoważnić bliską osobę do dostępu do Twoich danych, załatwiania spraw w Twoim imieniu (np. do odbioru e-recepty)
  • dowiedzieć się, gdzie możesz się leczyć
  • wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę i/lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • udostępnić placówce medycznej lub pracownikowi medycznemu swoje e-recepty i e-skierowania, a aptece lub punktowi aptecznemu e-recepty i informacje o lekach wykupionych na receptę.
Kto może korzystać z IKP?

Z IKP mogą korzystać osoby pełnoletnie i małoletnie od 16 roku życia, mogące potwierdzić swoją tożsamość w internecie (np. przez profil zaufany).

Jak się zalogować na Internetowym Koncie Pacjenta
  1. Wejdź na stronę główną pacjent.gov.pl
  2. widzisz niebieski pasek ze zdjęciem i napisami „Internetowe Konto Pacjenta”, „Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”, a poniżej „Zaloguj się”. Klikasz „Zaloguj się”.
  3. Teraz wybierasz jeden z 3 sposobów logowania się

– Poprzez profil zaufany — po lewej znajdziesz pole do logowania za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła. Jeżeli profil zaufany zakładałeś/aś poprzez bankowość elektroniczną, to na IKP logujesz się poprzez stronę swojego banku. Na ekranie zobaczysz logotypy banków. Wybierz swój i zaloguj się jak na konto bankowe

– przez internetowe konto w banku, które na to pozwala — taką możliwość oferuje bank PKO BP. Jeśli masz w tym banku konto iPKO lub Inteligo, wybierz swoje konto i zaloguj się jak na konto. Taką możliwość oferuje też szereg banków spółdzielczych. Przy pierwszym logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane (imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu itp.) są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS-a. Kiedy to zrobisz, bank utworzy Ci e-tożsamość — bezpłatny, cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości

– poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty. Potrzebujesz do tego płatnego czytnika. Jeśli masz e-dowód, to na pewno nie potrzebujesz tego poradnika.

Dokładna instrukcja IKP znajduje się na stronie internetowej: https://www.pacjent.gov.pl/krok-2-zaloguj-sie-na-internetowe-konto-pacjenta

Jak działa e-recepta? – https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta 
Jak działa e-skierowanie? – https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie
Sposób realizacji zlecenia na wyroby medyczne – https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/zlecenia-na-wyroby-medyczne

Kontakt
Grupa Nowy Szpital Holding S.A.

ul. Strzegomska 142a, 54-429 Wrocław
KRS 0000568640, NIP 8513186008, Regon 362089459

Tel. 41 240 3000
grupa@nowyszpital.pl